جوانب آشپزخانه های تزیین شده با سنگ کربنات کلسیم

جوانب آشپزخانه های تزیین شده با سنگ کربنات کلسیم ،سنگ کربنات کلسیم یا کلسیت از زیباترین سنگ های موجود است. ما عاشق رنگهای سفید و روشن و ملایم تخته سنگ کلسیت هستیم. اما در واقع از کجا آمده است؟ و آیا برای بازسازی آشپزخانه یا حمام انتخاب خوبی است؟

جوانب آشپزخانه های تزیین شده با سنگ کربنات کلسیم

کلسیت چیست؟

نوعی کربنات کلسیم است. این همان سنگ مرمر یا سنگ آهک است، اما با ظاهری متفاوت. در حقیقت، سنگ مرمر اغلب از کلسیت ساخته می شود که از گرما و فشار زیادی عبور کرده است.بیشتر کلسیت سفید است. اما اسلب های کلسیت غالباً دارای الگوهای طبیعی یا دانه هایی از رنگ، به رنگ های آبی، خاکستری، زرد، سبز، قرمز یا حتی سیاه هستند. اینها توسط فلزات و مواد معدنی محبوس در کلسیت ایجاد می شوند: به عنوان مثال، مقدار کمی آهن باعث می شود کلسیت صورتی یا قرمز به نظر برسد.

جوانب مثبت و منفی اسلب ها

جوانب آشپزخانه های تزیین شده با سنگ کربنات کلسیم سنگ دانه بندی کربنات کلسیم یک سنگ نسبتاً نرم است، به این معنی که می تواند به راحتی هر شکلی که بخواهید روی آن حک شود. با این حال، این نرمی باعث می شود کمی آسیب پذیر باشد. اگر صفحات میز کلسیتی یا ساخته شده با سنگ کربنات کلسیم دارید، باید از آنها در برابر نشت، برجستگی و خراش محافظت کنید. هرگز کلسیت را با اسید، سفید کننده یا مواد استیل تمیز نکنید. در عوض، از یک پارچه نرم با آب گرم و مقدار کمی صابون استفاده کنید.

سنگ کربنات کلسیم یا همان کلسیت با کیفیت بالا دارای همان ظاهر سفید براق  سنگ مرمر است. انواع کلسیتی که به آرامی با رگه های آبی، کریستال یا حتی کاملاً آبی رنگ نقش بسته اند زیبایی خارق العاده ای دارند. این رگه های سنگی ظاهری کلاسیک دارند و تقریباً در هر طرحی به خوبی کار می کنند.

اگر می خواهید خانه خود را با سنگ تزئینی تزئین کنید، رگه های سنگ کربنات کلسیم و کلسیت یک انتخاب عالی است. این سنگ ظرافت و زیبایی سنگ مرمر طبیعی را دارد، اما بدون براقیت زیاد. طرحی بسیار زیبا، اما فقط کمی متفاوت است – مثل همه بهترین طرح ها!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *